Vårt mobilanvändande är idag en grundläggande del av vår vardag – och valet av rätt mobiloperatör kan påverka hur vår dagliga kommunikation och uppkoppling fungerar. En operatör som har lyckats sticka ut genom sitt användarcentrerade tillvägagångssätt är Fello.
Hur skapar egentligen Fello en relation till sina kunder? Och vad gör operatörens strategi så unik? Vi tittar närmare på Fellos kund-filosofi.
En fello i operatörsdjungeln
För många av oss har mobiltelefonen blivit en förlängning av oss själva, och valet av mobiloperatör kan ha en mycket större betydelse på vår vardag än vad vi kanske tror. Att använda en användarvänlig och nyskapande operatör kan vara avgörande för hur vår kommunikation via mobilnätet ser ut, och därmed hur en stor del av vår dag flyter på – eller inte gör det.
Fello är en operatör som har gjort sig känd för sin nyskapande approach som sätter användarna, eller Fellos fellos, i fokus. Istället för att vara en vanlig mobiloperatör har Fello tagit på sig rollen som en vän i mobiloperatörsdjungeln.
De erbjuder förstås välfungerande mobilabonnemang med bra villkor – men de gör även det där lilla extra. Vi ska titta närmare på vad det egentligen är.
Fellos filosofi – alla kunder är fellos
Fello har förstått att användarna är kärnan i deras verksamhet – utan dem är deras tjänster helt obetydliga. Genom att anta en användarcentrerad filosofi har de skapat en djupare koppling till sina kunder, eller fellos som de kallar dem.
Fello föddes ur en önskan om en mobiloperatör som verkligen lyssnar på sina kunder – och ger dem det de faktiskt vill ha, inte det operatören tror att de vill ha.
En grund i detta är Fellos kundservice. När många mobiloperatörer valt att satsa mer på det automatiserade, som chattar, robotar och forum, har Fello valt att gå åt andra hållet. Som en av få lågprisoperatörer erbjuder Fello kundtjänst via telefon. Om man undrar över något kan man alltså ringa direkt till Fello och prata med en kunnig kundtjänstmedarbetare.
Transparens och enkelhet
En av de mest lyckade aspekterna av Fellos användarcentrerade tillvägagångssätt är deras transparens. De strävar efter att vara tydliga och ärliga gentemot sina kunder. Detta syns inte minst vid prissättning och avtalsvillkor. Detta skapar en stark grund av förtroende mellan operatören och användarna. Det är alltså ingen överraskning att kunderna känner sig bekväma med att rekommendera Fello till sina vänner och familj.
Bjud in dina vänner till Fello
Det finns ingen bättre reklam för en mobiloperatör än den som en nöjd kund gör till sin familj och sina vänner. Detta har Fello tagit fasta på genom att erbjuda värvningslänkar. Genom värvningslänkar kan nöjda kunder tipsa sina vänner om Fello – och bli belönade när vännerna väljer att prova operatören.
En inbjuden vän innebär en månads gratis mobilavgift.
En framtid med fellos i centrum
Fello har visat att en användarcentrerad strategi inte bara är en trend utan en väg till framgång. Genom att fokusera på att skapa en gemenskap inom mobilvärlden har de inte bara differentierat sig från sina konkurrenter, utan även skapat en lojal kundbas som känner sig stolta över att vara en del av Fello-familjen.